שיריה של המשוררת הלסבית שחיתה לפני 2600 שנה ביטאו סוג מיוחד של אהבה, שעד היום אנו עומדים נפעמים ליופייה וחיוניותה. ולמרות כל אלה, הוּצרו צעדיה עוד בחייה והיא הוגלתה מעירה, מיטיליני, יותר מפעם אחת.
וזאת בגלל שמרבית שיריה הוקדשו לאהבתה לרעותיה.
זו כמובן גם הסיבה לכך שהכנסייה הקתולית (שבמנזריה נשמרו מרבית הכתבים העתיקים) ציוותה על השמדה שיטתית של שיריה של “סוטה” זו.
מה יכולים אנו להגיד על האהבה-נוסח-סאפפו? חוקר המיניות אלפרד קינסי קבע שבניגוד להתנהגותו המינית של האדם את ה א ה ב ה אין כל יכולת למדוד. אבל סאפפו, בדרכה המיוחדת, הגדירה סוג חדש של אהבה, שהעולם צמא לו היום.
מחזה ובימוי: עמוס מוקדי
משך ההצגה: 70 דקות
מחזה ובימוי: עמוס מוקדי
מוסיקה: רון ויידברג
תפאורה : סשה ליסיאנסקי
תאורה : מישה צ’רניאבסקי , אינה מלכין
שחקניות: מרים טוקאן – סאפפו, ירדן קרואני – אתיס
צילום התמונה: כדיה לוי
שיריה של המשוררת הלסבית שחיתה לפני 2600 שנה ביטאו סוג מיוחד של אהבה, שעד היום אנו עומדים נפעמים ליופייה וחיוניותה. ולמרות כל אלה, הוּצרו צעדיה עוד בחייה והיא הוגלתה מעירה, מיטיליני, יותר מפעם אחת.
וזאת בגלל שמרבית שיריה הוקדשו לאהבתה לרעותיה.
זו כמובן גם הסיבה לכך שהכנסייה הקתולית (שבמנזריה נשמרו מרבית הכתבים העתיקים) ציוותה על השמדה שיטתית של שיריה של “סוטה” זו.
מה יכולים אנו להגיד על האהבה-נוסח-סאפפו? חוקר המיניות אלפרד קינסי קבע שבניגוד להתנהגותו המינית של האדם את ה א ה ב ה אין כל יכולת למדוד. אבל סאפפו, בדרכה המיוחדת, הגדירה סוג חדש של אהבה, שהעולם צמא לו היום.
מחזה ובימוי: עמוס מוקדי
משך ההצגה: 70 דקות
מחזה ובימוי: עמוס מוקדי
מוסיקה: רון ויידברג
תפאורה : סשה ליסיאנסקי
תאורה : מישה צ’רניאבסקי , אינה מלכין
שחקניות: מרים טוקאן – סאפפו, ירדן קרואני – אתיס
צילום התמונה: כדיה לוי